Het concept voor de campagne komt voort uit een bekroonde merkvideo ‘Weird Search Requests’ gemaakt door studenten van de Duitse Filmakademie Baden-Wuerttemberg. In de video worden vreemde zoekopdrachten, uitgevoerd via de zoekmachine, omgezet in een situatie waarbij een boom opduikt exact op de plek waar de zoekopdracht werd uitgevoerd - variërend van een stadsbus tot een collegezaal - en eindigend met de woorden: "Hoe raar je zoekverzoek ook is, we planten de bomen toch."
JCDecaux toont op zijn digitale displays uitingen met ongebruikelijke zoekopdrachten die ook uitgevoerd zijn in de steden waar de objecten staan. De campagne maakt deel uit van het Nurture-programma van JCDecaux, een afdeling binnen het bedrijf die samenwerkt met duurzame start-ups in heel Europa om hen te helpen de bekendheid van hun merk te vergroten.
De campagne heeft de naam 'Weird Searches' en wordt uitgerold over meer dan 3.700 objecten in 12 steden in Europa: Berlijn, Hamburg en Keulen in Duitsland; Parijs, Lyon, Bordeaux en Marseille in Frankrijk; Amsterdam en Rotterdam in Nederland, en Londen, Manchester en Edinburgh in het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft het doel nieuwe gebruikers te laten weten dat zij bomen kunnen planten door middel van hun zoekopdrachten.
JCDecaux toont op zijn digitale displays uitingen met ongebruikelijke zoekopdrachten die ook uitgevoerd zijn in de steden waar de objecten staan. De campagne maakt deel uit van het Nurture-programma van JCDecaux, een afdeling binnen het bedrijf die samenwerkt met duurzame start-ups in heel Europa om hen te helpen de bekendheid van hun merk te vergroten.
Het is onze eerste grote OOH campagne en we hadden het niet beter kunnen treffen met een partner als JCDecaux, die toegewijd is aan Net Zero en onze ambitieuze doelen deelt als het gaat om het aanpakken van de klimaatcrisis. Met hun steun kunnen we miljoenen nieuwe Ecosia gebruikers bereiken om vervolgens over de wereld miljoenen meer bomen te planten.Hannah Wickes CMO Ecosia
De campagne heeft de naam 'Weird Searches' en wordt uitgerold over meer dan 3.700 objecten in 12 steden in Europa: Berlijn, Hamburg en Keulen in Duitsland; Parijs, Lyon, Bordeaux en Marseille in Frankrijk; Amsterdam en Rotterdam in Nederland, en Londen, Manchester en Edinburgh in het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft het doel nieuwe gebruikers te laten weten dat zij bomen kunnen planten door middel van hun zoekopdrachten.
We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Ecosia. Trots, want met deze campagne helpen we Ecosia awareness te creëren en ook trots, omdat we met deze campagne de erkenning krijgen voor de investeringen in onze wereldwijde inzet om onze CO2 voetafdruk te reduceren. Het gaat bij JCDecaux verder dan een holle marketing slogan, wat wordt bewezen middels onze goede scores in het FTSE4Good en het feit dat JCDecaux de hoogste AAA score heeft behaald in de MSCI (Morgan Stanley Capital International) Corporate Social Responsibility. Dit maakt JCDecaux het enige bedrijf in de Media & Entertainment sector met een score als deze. Just Create a Difference, juist in deze periode.Hannelore Majoor Managing Director JCDecaux Nederland