Menu Schade melden
Om snel naamsbekendheid te verwerven voor de nieuwe gemeentelijke domeinnaam .amsterdam zette DotAmsterdam in mei en juni grootschalig Buitenreclame in, onder andere bij JCDecaux.

Er was in Amsterdam geen ontkomen aan: de affiches van DotAmsterdam. Raimon Gort, mede-oprichter van Reshift Digital en voorheen onder meer algemeen directeur van CBS Outdoor, adviseerde DotAmsterdam in hun mediakeuze en verzorgde de media-inkoop. DotAmsterdam is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de exploitatie van de nieuwe gemeentelijke domeinnaam eindigend op .Amsterdam. Om snel naamsbekendheid te verwerven zette het in mei en juni grootschalig Buitenreclame in, onder andere bij JCDecaux.

“Buitenreclame heeft ons in één klap bekendgemaakt. De campagne was op dat moment primair gericht op Amsterdammers en Amsterdamse bedrijven. Tot 1 september konden namelijk alleen zij een .Amsterdam-adres registreren. Met Buitenreclame bij JCDecaux hebben we zeer gericht reclame kunnen inzetten, in het hart van de Amsterdammers. Daar hebben we in de campagne rekening mee gehouden door verschillende affiches in te zetten met een typische Amsterdamse tone of voice.”

DotAmsterdam zette daarbij verschillende Buitenreclameformaten in: Abri’s, Mupi’s, Billboards, Premières en de Artistique. 

De opportunity to see en de contactfrequentie waren hierdoor enorm. Je kwam ons werkelijk overal tegen. Van middenin wandelgebieden tot langs de belangrijke doorgaande wegen. We waren onmisbaar in Amsterdam en konden daarom als het ware echt doordringen in het brein van de consument. Dat kan in de hoofdstad op deze manier alleen met de objecten van JCDecaux. Raimon Gort Mede-oprichter van Reshift Digital, 
Adviseur media-inkoop DotAmsterdam 

De registraties verlopen voorspoedig en Gort stelt dat met name Buitenreclame bij JCDecaux een kapstok is geweest voor de hele campagne. “De nadruk lag natuurlijk op Amsterdam. En iedereen komt Buitenreclame tegen. Dan is JCDecaux een logische keuze. We hebben ook wel andere media ingezet, maar als ik lokaal print inzet, bereik je lang niet zoveel mensen. En met een landelijk medium weet ik zeker dat ik ook mensen in Groningen bereik. Dat was in die fase niet nodig, omdat men daar nog niet kon inschrijven. Juist met Buitenreclame kun je zeer gericht targetten. Er hebben zich echt bedrijven gemeld die zeiden: Ik zag het voorbijkomen op de Abri’s en wil me registreren.”

Gort is van mening dat DotAmsterdam door de inzet van Buitenreclame ook aan autoriteit gewonnen heeft. “Als je Outdoor zichtbaar bent, word je gezien als een serieuze speler, een A-Brand. Na 1 september is de voorrangsfase voor Amsterdam voorbij en kan iedereen zich inschrijven. Er komt dan geheid een run op bepaalde premium-domeinnamen zoals, ik noem maar wat, advocaat.amsterdam. Buitenreclame heeft ontegenzeggelijk bijgedragen aan de waardestijging van zulke top level .Amsterdam-adressen.”

Published in Testimonials, about #Campagne, #Testimonial