Menu Schade melden
Domino’s zet sinds dit jaar structureel OOH in en ziet direct resultaat: de helft van de franchisenemers behaalde in de Super Stuntweek de hoogste omzet ooit.

Maar liefst de helft van de vestigingen van Domino’s heeft de hoogste omzet ooit behaald tijdens de recente Super Stuntweek. Hoe dat kan? “Mede door de inzet van Buitenreclame bij JCDecaux”, stelt Nicky Claeys, Marketing Manager van Domino’s.

Sinds dit jaar kijkt de pizzagigant voor zijn campagnes structureel naar Buitenreclame in de mediamix, vooral actiematig en voor inzet rond specifieke vestigingen. “Dat is voor ons de beste manier om het hoogste resultaat te behalen”, licht Claeys toe. “We hebben natuurlijk onze fysieke vestigingen van waaruit we binnen een bepaalde straal leveren. Daarbuiten kunnen we mensen helaas niet blij maken. Binnen die straal willen we dan ook zichtbaar zijn en de campagne juist daar concentreren. Zo bereiken we alleen die mensen die we ook daadwerkelijk kunnen bedienen. Dat kan alleen met Buitenreclame. Door die selectiviteit ben je precies daar waar je wilt goed zichtbaar, creëer je snel een hoog bereik onder de doelgroep en heb je in feite geen waste.”


Claeys kiest voor actiematige Buitenreclame-inzet om de doelgroep kennis te laten maken met Domino’s, met een nieuw product of met het feit dat een vestiging voortaan ook tijdens lunchtijd geopend is. Daarnaast zet Domino’s gedurende het jaar tv en online in. “Ik geloof sterk in de combinatie tv en Buitenreclame. Dat is een krachtige combinatie. Het statische beeld op straat werkt als goede herinnering aan en aanvulling op bewegende uitingen op scherm.”

Claeys is naar eigen zeggen zeer tevreden met het resultaat van de recente campagne waarin een grote rol was weggelegd voor Buitenreclame.

Voor Super Stuntweek kan ik zeggen dat het een record stuntweek is geweest. We zagen een enorme omzetstijging. De helft van de franchisenemers heeft zelfs hun top sales ooit gemaakt! Of dit succes is toe te schrijven aan Buitenreclame? Ik meen van wel. We hebben namelijk eerder Super Stuntweken gehad en alle overige variabelen waren nu gelijk: evenveel overige media-inzet, vrijwel hetzelfde vestigingaanbod… Ik geloof in de kracht van multimediale inzet, maar zeker in de specifieke toevoeging van Buitenreclame. We gaan in 2016 dan ook zeker vaker Buitenreclame inzetten. ​Nicky Claeys Marketing Manager van Domino’s

De ontwikkelingen in het Buitenreclamelandschap volgt Claeys met grote belangstelling. “In meen dat voornamelijk bewegend beeld zeer geschikt is om ons product goed te kunnen overbrengen. Daarom kijk ik ook enorm uit naar Digital Out of Home in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat Buitenreclame met de toevoeging van beweging voor Domino’s een nog krachtiger en effectiever medium zal zijn dan het al is.”

Published in Testimonials, about #Campagne, #Onderzoek, #Testimonial