Menu Schade melden
Het is lekker weer en dus bij uitstek tijd voor Aperol Spritz. Het Italiaanse drankmerk maakt deze zomer, samen met Mediaxplain*, optimaal gebruik van de mogelijkheden van DOOH bij JCDecaux en gaat voor zichtbaarheid, precies op het moment dat relevant is voor de doelgroep.
Mooi weer + einde middag = tijd voor Aperol Spritz. De zomerse temperaturen stijgen; hét moment voor Aperol om haar doelgroep aan te spreken. Op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux valt het Italiaanse drankmerk op met conditionele content in het centrum van Amsterdam, op onder meer op het Leidseplein en op het Rembrandtplein.
 
Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Naast hoge beeldkwaliteit en beweging zijn sterke punten van digitale Buitenreclame dat je snel kunt schakelen en zichtbaar kunt zijn wanneer dat voor jouw merk relevant is. Aperol maakt daar met deze campagne optimaal gebruik van door te kiezen voor zichtbaarheid in de namiddag en bij een temperatuur van 20+. Precies wanneer de doelgroep wel zin heeft in een koele, licht-alcoholische versnapering! Met dergelijke conditionele content zorg je ervoor dat de boodschap naadloos aansluit bij de context en de actuele belevingswereld van het publiek. Dit maakt campagnes nóg relevanter.”
 
 
Mediaxplain*is al 5 jaar verantwoordelijk voor de optimalisatie van de mediastrategie van Aperol. Tjitske Maathuis, account director Mediaxplain*: “Voor Aperol is het momentum van communiceren van essentieel belang. De ontwikkelingen binnen outdoor volgen elkaar in rap tempo op en dit biedt enorme kansen voor campagne-optimalisatie. Niet alleen qua tijdstip, maar zelfs op het aantal graden Celsius. Op die manier komt de doelgroep op het juiste gebruiksmoment in contact met dit zomerse drankje.”
 
Als allereerste Buitenreclame-exploitant van Nederland heeft JCDecaux een digitaal Mupi-netwerk geïnstalleerd op straat, met objecten in het centrum van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De Mupi Métropole beschikt over een premium 84 inch digitaal lcd-scherm met uitzonderlijke beeldkwaliteit. Hierdoor zijn uitingen, ongeacht de weersomstandigheden, altijd duidelijk zichtbaar. Met dit DOOH-netwerk is het mogelijk het publiek aan te spreken met dynamische content en gebruik te maken van data-feeds. Deze maken het mogelijk continu de nieuwste informatie te tonen en bijvoorbeeld twittertijdlijnen en aangepaste prijzen of aanbiedingen te laten zien. Ook is het mogelijk direct in te spelen op veranderende weersomstandigheden of live sportevenementen.

Published in Voor adverteerders, about #Digitale Buitenreclame