Menu Schade melden
Met vijf abri’s die werden aangekleed met gerecyclede PET flessen, lanceerde H&M vorige week de campagne voor de Fall 2019 Conscious Collectie. De materialen voor de collectie bestaan voor het grootste deel uit gerecycled polyester dat is verkregen uit PET flessen.
Vier Abri’s in Amsterdam en één Abri in Rotterdam zijn in de nacht van woensdag op donderdag volledig in het teken gezet van de Conscious campagne van H&M. Met deze campagne wordt de nieuwe collectie onder de aandacht gebracht op straat. Niet door middel van de vertoning van kleding, maar juist door het etaleren van PET flessen.

De materialen van de jurken, rokken en jassen van de H&M’s Fall 2019 Conscious Collectie bestaan voor meer dan de helft uit gerecycled polyester verkregen uit PET flessen. Andere duurzame materialen die voor deze collectie zijn gebruikt zijn biologisch katoen en TencelTM, een stof die geproduceerd wordt met vezels van FSC-gecertificeerd eucalyptus of van afvaltextiel dat overblijft tijdens de productie. Met de Abri’s brengt H&M haar doelstelling op straat onder de aandacht: in 2030 alleen nog duurzame materialen gebruiken.  

De geëtaleerde PET flessen in de Abri’s zijn gerecycled en worden ook na deze campagne weer hergebruikt. De modellen Adowa Aboah, Jill Kortleve en Ebonee Davis zijn de gezichten van de campagne. Ook dit is terug te zien op de Abri’s met bestickering van zowel de voor- en achterzijde op het glas van de haltes. Deze special zal nog een week op straat te bewonderen zijn.
   

Published in Voor adverteerders, about #Special