Menu Schade melden
Buitenreclame blijft onverminderd populair. Waar veel media de inkomsten zien dalen, is Buitenreclame met een groei van 5% veruit het best presterende traditionele medium.
Buitenreclame is het best presterende traditionele mediumtype. Dit blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2016 dat Nielsen binnenkort publiceert. De inkomsten van Buitenreclame groeiden met 5% tot 181 miljoen, wat neerkomt op een absolute stijging van 8 miljoen. Out of Home had daarmee opnieuw een uitstekend jaar.
 
De totale netto mediabestedingen in Nederland groeiden vorig jaar met 1,4% tot bijna €4,7 miljard. In absolute bestedingen bedroeg de stijging € 66 miljoen. Internet zag de bestedingen met dubbele cijfers toenemen, Buitenreclame was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als in 2015 een kleine plus. Alle andere mediumtypen zagen de advertentie-inkomsten dalen.
 
Mooie cijfers voor Buitenreclame, die onze visie verder ondersteunen. Wij zien adverteerders namelijk worstelen met een versnippering in het medialandschap en de daaruit voortvloeiende vraag hoe zij in korte tijd grote groepen mensen kunnen bereiken. Buitenreclame is daarop het antwoord! Gelukkig zien, getuige deze cijfers, steeds meer mensen dit in. De modernisering van ons traditionele medium met digitale objecten speelt hierin ook een steeds belangrijkere rol. Bart de Vries  Commercieel Directeur JCDecaux Nederland
Bron: Nielsen
 

Published in Voor adverteerders