Tijdens het internationale reclamefestival Cannes Lions 2016 zijn twee campagnes die bij JCDecaux te zien waren, geëerd met drie Leeuwen in de categorie Outdoor. Reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelde beide campagnes.
Voor ING behaalde JWT Amsterdam tweemaal een gouden Buitenreclame-leeuw, eenmaal in de categorie Outdoor: Ambient en eenmaal in de categorie Outdoor: Live Advertising and Events. De campagne ‘The Next Rembrandt’ bestond uit een 3D-geprint fictief Rembrandt-schilderij, dat was opgebouwd na uitvoerige analyse van alle werken van de Nederlandse grootmeester. ING exposeerde dit unieke kunstwerk uiteindelijk in Buitenreclame-objecten van JCDecaux in Amsterdam, Den Haag, Leeuwarden, Rotterdam en Utrecht. In andere categorieën sleepte deze campagne nog eens veertien Leeuwen in de wacht.
Een Bronzen Leeuw in de categorie Outdoor: Use of Adapted Billboards was weggelegd voor JWT’s campagne voor Het Parool, de lokale Amsterdamse krant. Voor ‘Het Hele Verhaal’ speelde het bureau op originele wijze met de vorm van Billboards. JWT toonde een krantenkop in het reguliere kader, maar vulde deze zin buiten dit kader op zo’n manier aan dat passanten een totaal andere visie kregen op het nieuwsfeit. Op deze wijze gaf JWT aan dat Het Parool verhalen van diverse kanten belicht om lezers zo van ‘het hele verhaal’ te voorzien.
Voor ING behaalde JWT Amsterdam tweemaal een gouden Buitenreclame-leeuw, eenmaal in de categorie Outdoor: Ambient en eenmaal in de categorie Outdoor: Live Advertising and Events. De campagne ‘The Next Rembrandt’ bestond uit een 3D-geprint fictief Rembrandt-schilderij, dat was opgebouwd na uitvoerige analyse van alle werken van de Nederlandse grootmeester. ING exposeerde dit unieke kunstwerk uiteindelijk in Buitenreclame-objecten van JCDecaux in Amsterdam, Den Haag, Leeuwarden, Rotterdam en Utrecht. In andere categorieën sleepte deze campagne nog eens veertien Leeuwen in de wacht.
Een Bronzen Leeuw in de categorie Outdoor: Use of Adapted Billboards was weggelegd voor JWT’s campagne voor Het Parool, de lokale Amsterdamse krant. Voor ‘Het Hele Verhaal’ speelde het bureau op originele wijze met de vorm van Billboards. JWT toonde een krantenkop in het reguliere kader, maar vulde deze zin buiten dit kader op zo’n manier aan dat passanten een totaal andere visie kregen op het nieuwsfeit. Op deze wijze gaf JWT aan dat Het Parool verhalen van diverse kanten belicht om lezers zo van ‘het hele verhaal’ te voorzien.