Menu Schade meldenSchade melden
JCDecaux Nederland is samen met Mediacom UK, VIOOH en Hawk genomineerd voor een Drum OOH Award in de Cross Channel categorie.
Door een slimme combinatie van DOOH en mobiel adverteren, wisten de partijen een topresultaat te realiseren voor sport- en kledingmerk Reebok.

JCDecaux Nederland is samen met Mediacom UK, VIOOH en Hawk genomineerd voor een Drum OOH Award in de Cross Channel categorie. Door een slimme combinatie van DOOH en mobiel adverteren, wisten de partijen een topresultaat te realiseren voor sport- en kledingmerk Reebok.

Om extra merkbewustzijn te creëren en Reebok’s nieuwe Classic Leather collectie onder de aandacht te brengen, hebben de samenwerkende partijen een cross channel campagne gelanceerd, waarbij eerst DOOH en daarna mobiel adverteren is ingezet.

Vooraf is via platform Hawk gezocht naar buitenlocaties met een oververtegenwoordiging van Gen Z consumenten tussen de 18 en 34 jaar. Vervolgens is per gebied bekeken welke taal – Nederlands of Engels – het beste scoorde bij verschillende locaties en doelgroepen.

Passanten die de campagne op straat te zien kregen, zijn later mobiel getarget, in dezelfde taal als de DOOH creatie.
Dit heeft geresulteerd in een ad-recall rate van 37%. Meer dan één derde kon zich de campagne later nog herinneren!
Ook de view-through rate – het aantal mensen dat online de campagne niet heeft doorgespoeld of weggedrukt – was ongekend hoog. Maar liefst 57,7% keek de campagne uit, mede dankzij het eerdere DOOH contact.

De campagne toont hiermee aan dat doelgerichte cross channel DOOH-campagnes tot hoge KPI-scores kunnen leiden en dat consumenten ontvankelijker zijn voor een online campagne wanneer deze eerst op straat is gezien.

Published in Voor adverteerders, about #New Tags, #Digitale Buitenreclame, #Métropole