Menu Schade meldenSchade melden
Bavaria zet steeds meer Buitenreclame in bij JCDecaux. Dat heeft een reden, stelt Brand Manager Folkert van der Heide: “Het medium creëert positieve associaties met ons merk en zorgt ervoor dat we top of mind zijn.”
Je komt Bavaria steeds vaker tegen op straat? Dat kan kloppen! De Buitenreclame-inzet van het biermerk bij JCDecaux groeit de afgelopen jaren namelijk elk jaar. Dat moet iets betekenen. “Met Buitenreclame krijgen we ons productaanbod kwalitatief goed over de bühne”, stelt Folkert van der Heide, Brand Manager bij Bavaria. “JCDecaux is aanwezig op talloze relevante punten in de grote steden, van Amsterdam en Rotterdam tot Utrecht en Groningen. Met die toplocaties bereiken wij een groot deel van onze doelgroep. Dat zijn gewoon mooie plekken om zichtbaar te zijn als merk.”
 
Bavaria heeft een uitgebreide productlijn, licht Van der Heide verder toe. Onder andere het bekende premium pilsener, premium 3,3, diverse Radlers en natuurlijk al sinds 1978 The Original 0,0. “Dat willen we graag communiceren met de doelgroep. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Campagnes in de Abri´s en Mupi´s van JCDecaux helpen ons te laten zien dat we er zijn en wat Bavaria te bieden heeft. Met dergelijke branding laat je zien dat je merk relevant is.”
 
Buitenreclame zorgt ervoor dat we top of mind zijn en dat mensen een positieve associatie hebben met Bavaria. Folkert van der Heide Brand Manager, Bavaria
Bavaria combineert OOH met de inzet van diverse andere media, het hele jaar rond. Het een vult het ander simpelweg aan, stelt Van der Heide. “Wij merken echter dat vooral online en social voor Bavaria niet zonder Buitenreclame kunnen. Een vorm van interactie bewerkstelligen door branded content is gewoon moeilijk. Kijk maar naar jezelf. Wat doe jij als je al die merken in je tijdlijn tegenkomt? Mensen klikken wel, maar de bezoektijd neemt af. Tijdens en na Buitenreclame-inzet zien we dat die interactie toeneemt en dat de doelgroep ons beter weet te vinden, zowel op diverse kanalen als op diverse plaatsen.”

Dat klinkt als een sales uplift. En dat is het ook, zegt Van der Heide. “Het is natuurlijk erg belangrijk om te kijken naar hoe de totale media-inzet zich vertaalt op de winkelvloer en in de horeca.” Toch laat Van der Heide het aan anderen over de almaar stijgende Buitenreclame-inzet van Bavaria concreet te interpreteren. “Er zijn zó veel variabelen van invloed op de resultaten van een campagne… Voor Buitenreclame geldt dat het medium ons in staat stelt om snel te communiceren en een groot bereik te genereren. We laten op straat zien dat we er zijn en kunnen er op mooie locaties voor zorgen dat we top of mind zijn en dat mensen een positieve associatie hebben met Bavaria. Dat is zo belangrijk! Als je Bavaria in je hoofd hebt en je hebt er een goed gevoel bij, dan draagt dat ontzettend veel bij aan de kans dat je ook daadwerkelijk een kratje koopt.”
 


 

Published in Testimonials, about #Testimonial