Na een periode van coronabeperkingen, ging in april 2021 de horeca weer open. Toen ook de zon ging schijnen, konden velen maar aan één ding denken: lekker het terras op!
Ook horecaondernemers stonden te springen om weer open te gaan, en mensen te voorzien van een vers getapt biertje. Dit zette de bierbrouwers van Heineken aan het denken. Wat als we de heropening groots vieren, en onze horecapartners extra onder de aandacht brengen in de steden?
Heineken en Boomerang Agency besloten met een digitale buitenreclame (DOOH) campagne de heropening te vieren. Consumenten op straat werden, gedurende twee weken, met drie hyperlokale advertenties uitgenodigd om bij een café in de buurt het eerste tapbiertje te drinken. De drie advertenties volgden elkaar op in drie fasen: 1) dynamische creaties die aftelden tot de heropening, 2) uitingen die automatisch een naastgelegen Heineken kroeg toonden en 3) advertenties met daarin foto’s van consumenten met #heteerstebiertje bij een Heineken partner in de buurt.
De displays van JCDecaux rondom horecapartners werden geautomatiseerd ingekocht via inkoopplatform Sage+Archer. Via het platform werd, middels HTML5-technologie, voor elk scherm een unieke uiting gegenereerd, gedreven door diverse data: schermspecificaties, schermlocaties, Heineken locaties, tijd en UGC. Zo voerde Heineken op efficiënte wijze een heropeningscampagne voor 555 horecapartners in 11 verschillende Nederlandse steden. Dit was voorheen onbereikbaar en ondenkbaar. Het Sage+Archer platform registreerde in totaal 20.346.524 contacten met de doelgroep en in de laatste fase van de campagne zijn 113 foto’s van kroeggangers getoond. De partijen die verantwoordelijk waren voor de campagne hebben hiermee laten zien hoe creativiteit, data en technologie kunnen leiden tot effectievere communicatie met buitenreclame.
Tijdens het grote MWG 50 evenement op 19 mei worden de AMMA Awards uitgereikt. Dan wordt bekend welke campagne de prijs voor beste media-innovatie binnensleept. Wij wachten in spanning af!