Menu Schade melden
Politie Rotterdam wist middels het gebruik van OOH de beoogde doelgroep op te roepen voor een wapeninleveractie, een doelgroep die zij niet optimaal via social media konden bereiken. Het resultaat: ruim 200 wapens werden ingeleverd.
21 januari ging de wapeninleveractie van Politie Rotterdam van start. De actie is gestart in samenwerking met het OM om een halt toe te roepen aan het wapengeweld. Twee weken lang konden mensen zonder vervolging hun wapens inleveren. De campagne is gestart om enerzijds de wapens van straat te halen en anderzijds een maatschappelijke discussie te starten over de norm van wapens. 

Op social media werden de pagina’s van de politie Rotterdam vooral gevolgd door onder meer moeders, de beoogde doelgroep voor deze campagne zou lastig te bereiken zijn via organisch bereik van de eigen kanalen online. Een mix van social advertising en OOH werd ingezet om groot bereik te creëren en zo mensen die een wapen in hun bezit hebben te bereiken. De mensen die zij niet konden bereiken middels de huidige bezoekers van website, Facebook, Instagram en Twitter. 

Er werden 100 vakken ingezet door heel Rotterdam. Op de poster staat een vrouw met een verhaal. Haar vriend is doodgeschoten en zij is hierom indirect slachtoffer van wapengeweld. Van de posters op straat was ze erg onder de indruk, zo ook de politie Rotterdam.
 
In de zomer van 2018 hebben wij een online campagne gedraaid op nepwapens via onze eigen kanalen. Het was bedoeld voor jongeren die op vakantie gingen en vanuit daar een nepwapen meenemen, dit kan door de politie gezien worden als een echt wapen. Ondanks dat de campagne veel bereik realiseerde, werd niet de juiste doelgroep bereikt. Inmiddels zijn er met de huidige campagne van dit jaar ruim 200 wapens ingeleverd waarvan 69 vuurwapens. Lillian van Duijvenbode Woordvoerder/Adviseur Politie Rotterdam

 

Published in Testimonials, about #Testimonial, #Leefbaarheid