Menu Schade meldenSchade melden
De gunning van het contract voor vrijstaande reclamevitrines is definitief toegewezen aan JCDecaux. De nieuwe Mupi’s in Rotterdamse stijl bieden mogelijkheden voor zowel analoge als digitale Buitenreclame.
Per 1 februari 2019 gaat het nieuwe contract met gemeente Rotterdam in. De sterke positie van JCDecaux in de Randstad wordt met dit Mupi-contract verstevigd. JCDecaux biedt namelijk unieke zichtbaarheid op de beste (centrum)locaties in de drie grootste steden van Nederland: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Met in Amsterdam en Rotterdam zelfs exclusieve exposure door middel van zowel het Mupi- als Abrinetwerk. 

In 2015 introduceerde JCDecaux digitale schermen op straat in Amsterdam. Deze digitale full motion schermen in de hoofdstad blijken zeer succesvol te zijn. Deze bieden de stad door de hoge attentiewaarde tal van mogelijkheden voor gemeentelijke communicatie en voor lokale- en culturele uitingen. Deze mogelijkheden worden ook door de gemeente ten volle benut. Het succes in Amsterdam heeft ertoe bijgedragen dat Den Haag en Utrecht in de uitvraag van recente reclameconcessies, ruimschoots mogelijkheden hebben geboden voor full motion digitaal adverteren. Een voorbeeld dat de gemeente Rotterdam heeft gevolgd. Rotterdam krijgt zendtijd op de objecten en kan daarmee de kansen van digitaal full motion adverteren optimaal benutten. Met de winst van dit contract, met een looptijd van 11 jaar (8+3), verzekert JCDecaux zijn adverteerders van de beste zichtbaarheid in de drie grootste steden van Nederland.

Alle Mupi’s, zowel analoog als digitaal, sluiten op elkaar aan in ontwerp en worden uitsluitend op A-locaties in de stad geplaatst. Het nationale digitale aanbod van JCDecaux wordt met dit Rotterdamse contract verder uitgebreid. Het contract biedt ruimte voor 242 (digitale) displays van 2 m², waarvan op zeker 52 displays full motion adverteren is toegestaan. Daarnaast bieden wel 78 displays van 6,5 m² ruimte voor de uitbreiding van het Avenuenetwerk.

De ambitie van Rotterdam om duurzaamheid dichterbij de Rotterdammer te brengen wordt door JCDecaux omarmd met een duurzaamheidsstrategie. Vanaf vandaag werken Rotterdam en JCDecaux samen aan een groene, gezonde en toekomstbestendige stad.

Published in Voor adverteerders, about #Rotterdam, #Digitale Buitenreclame, #Métropole