Menu Schade melden
Martijn Bouman, marketeer van New York Pizza, is helemaal om. Wanneer hij Buitenreclame bij JCDecaux inzet, ziet hij naar eigen zeggen een flinke stijging in de verkoopcijfers.

New York Pizza zette afgelopen jaar een aantal keer Buitenreclame in bij JCDecaux. En niet zonder succes. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie sceptisch was over het medium. Ik dacht: dat is toch veel te vluchtig? Mensen zien het beeld en vergeten het direct. Ik had er dus op voorhand niet zo veel vertrouwen in. De resultaten tonen echter duidelijk aan dat mensen de boodschap wel degelijk onthouden en dat ze onze pizza’s kopen."

New York Pizza heeft zijn marketingacties de afgelopen jaren flink uitgebreid om zijn eerder behaalde successen te herhalen. Het begon ooit met huis-aan-huis-folders en later volgden tv, radio en Buitenreclame. Martijn Bouman: "Ik ben erg positief over onze Abri-campagnes. We zien direct een piek in onze omzet, zodra de Abri-poster op straat hangt. Ook in de periode na de campagne blijft de verkoop tijdelijk hoger."

Bouman zet Buitenreclame daarom in als aanvulling in de totale mix. "De synergie tussen verschillende media zorgt voor het succes. Het beeld dat we gebruiken in een campagne komt ook terug in de uitingen op straat. Mensen zien ons campagnebeeld wanneer ze van werk naar huis langs de Abri’s en Mupi’s rijden. Eenmaal thuis ligt ook nog eens onze folder met hetzelfde beeld bij hen op  de deurmat. Onze doelgroep bestaat grofweg uit mannen en vrouwen tussen de 25 en 50 jaar: mensen met een druk leven, die ’s avonds niet altijd zin en tijd hebben om te koken en daarom af en toe zin hebben in een verse pizza die heerlijk warm thuis wordt bezorgd. Die groep bereik je met Buitenreclame natuurlijk volop: woon-werkverkeer in de spits."

Het medium Buitenreclame heeft zich voor mij ruimschoots bewezen. De extra omzet die we realiseren als gevolg van de inzet van Buitenreclame is aanzienlijk. Precies in de week dat onze posters op straat hangen, zie ik namelijk een additionele plus verschijnen in de verkoop, een flinke piek. Die stijging moet toe te schrijven zijn tot de Buitenreclame-inzet. Ik verwacht in de komende jaren dan ook nog vaak gretig gebruik van te maken van het medium. Martijn Bouman Marketeer New York Pizza

Published in Testimonials, about #Campagne, #Onderzoek, #Testimonial