In deze extreem donkere dagen voor de horeca zocht JCDecaux een manier om de horeca te steunen. Het Bon Apetit Netwerk geeft horecaondernemers de kans om tegen een betaalbaar tarief zichtbaar te zijn op de momenten van de dag waarop voorbijgangers bezig zijn met de voorbereiding van de avondmaaltijd. Dit netwerk bestaat uit een speciaal ingericht horecaslot op de Métropole displays op toplocaties in de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Op deze manier wordt hun food delivery of take away concept gepromoot op het juiste moment van de dag.
Pizza Beppe is één van de deelnemende horecaondernemingen. Het is het eerste pizza restaurant in Nederland dat is geaccepteerd door de Associazione Verace Pizza Napoletana, wat betekent dat de pizza's op authentieke Napolitaanse wijze worden bereid. Deze pizzeria durfde het aan om in september een nieuwe vestiging te openen in Breukelen. Een flinke tegenslag om vervolgens de deuren te moeten sluiten. Voor Pizza Beppe vormt de inzet van het Bon Apetit netwerk de eerste kennismaking met digitale buitenreclame.
Ook ondernemers Martijn Canters en Max Kranendijk zetten voor het eerst digitale buitenreclame in om hun concept ‘Oma’s soep’ te promoten. Oma's Soep maakt normaal gesproken elke dag samen met eenzame ouderen verse soepen van verspilde groenten, hiermee wordt effectief eenzaamheid en voedselverspilling tegengegaan. Helaas is nu tijdelijk het organiseren van kookdagen niet mogelijk door de COVID-19 maatregelen. Als alternatief brengen zij nu wekelijks verrassingspakketjes met daarin verse soep, een kaartje en een verrassing langs bij de eenzame ouderen in 6 verschillende steden. Dit financiert Oma’s Soep uit de omzet van de verkoop bij Albert Heijn en de eigen take away vestiging die zij sinds een paar weken geopend hebben in Amsterdam.
Het restaurant No Rules opende midden in de COVID-19 crisis de deuren. Unlimited Label, het hoofdkantoor waaronder het restaurant valt, heeft al eerder samengewerkt met JCDecaux voor andere restaurantpartners.
Deze zomer opende ook horecazaak Ron Blauw een nieuwe vestiging in Laren. Ook voor hen was het een grote tegenslag om de deuren weer te moeten sluiten. Met de inzet van digitale buitenreclame willen zij het door hen geïntroduceerde “Ron Gastrobar At Home” nu meer bekendheid geven.
Zolang de horeca de deuren gesloten moet houden biedt JCDecaux het Bon Apetit Netwerk aan op basis van beschikbaarheid met uitzondering van de kerstweken.
Pizza Beppe is één van de deelnemende horecaondernemingen. Het is het eerste pizza restaurant in Nederland dat is geaccepteerd door de Associazione Verace Pizza Napoletana, wat betekent dat de pizza's op authentieke Napolitaanse wijze worden bereid. Deze pizzeria durfde het aan om in september een nieuwe vestiging te openen in Breukelen. Een flinke tegenslag om vervolgens de deuren te moeten sluiten. Voor Pizza Beppe vormt de inzet van het Bon Apetit netwerk de eerste kennismaking met digitale buitenreclame.
Met deze campagne willen wij onze naamsbekendheid groter maken in de steden waarin wij gevestigd zijn. We zijn erg tevreden over deze campagne, mensen om ons heen vinden het cool. Het is top dat we in deze tijd toch nog dit soort dingen kunnen doen. We hopen op een vervolg!Patrick Kraaijeveld Manager Pizza Beppe
Wij gaan met deze samenwerking uit van een groot bereik en dat bijna iedereen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag na deze campagne Oma’s Soep zal kennen. Omdat wij sinds september ook in Albert Heijn winkels onze soepen verkopen, maken wij inmiddels al 350 ouderen wekelijks blij. We verwachten met deze actie van JCDecaux een stijging te zien in onze verkoop, waardoor wij nog meer ouderen kunnen helpen in nieuwe steden in Nederland.Martijn Canters Commercial Manager Oma’s Soep
Wij zijn uiterst tevreden over de samenwerking, de communicatie met het team verloopt altijd zonder problemen en de reacties op de campagnes zijn altijd goed. Zo ook deze keer veel leuke reacties ontvangen, de campagne was goed aanwezig. Vooral de kleuren kwamen mooi uit op de digitale display.Ashley Kelders Marketing en Hospitality Manager Unlimited Label
Tot nu toe bevalt de samenwerking in ieder geval goed, er wordt snel geschakeld, hulp geboden en er zijn genoeg mogelijkheden. Ruim vier weken zijn we zichtbaar in Amsterdam en daarbij ook nog twee weken in Den Haag en Rotterdam. We verwachten dat dit een positief effect zal hebben op de bekendheid en het bereik van het merk Ron Gastrobar At Home! We hebben berichten gekregen van gasten en vrienden die de digitale posters zagen hangen! Altijd leuk natuurlijk om te horen dat de posters ook echt gezien worden.Stijn Dammers Marketing & PR Coordinator Ron Blauw