Menu Schade melden
Economische groei realiseren en tegelijkertijd mens en milieu respecteren behoort tot de kernwaarden van JCDecaux. 
Duurzame ontwikkelingen en energie-efficiëntie stimuleren de ontwikkeling van innovatieve nieuwe diensten die ecologisch, esthetisch en zeer functioneel zijn. JCDecaux streeft ernaar oplossingen te bieden met een minimale impact op het milieu. Eind september deden ruim 150 landen mee aan de klimaatweek. De ecologisch ontworpen meubels en de kwaliteit van het onderhoudsprogramma maken het mogelijk om meubels tijdens concessies op te knappen. Dit verlengt de levensduur van de meubels.  Als wereldwijde marktleider in de Buitenreclame, zette JCDecaux zich opnieuw in de opwarming van de aarde te bestrijden. In de video onderin dit artikel vertelt Jean-François Decaux hier meer over vanuit New York. 
 
Tackling climate change is a responsibility of us all, solutions are in the hands of each person, every business. It is our hope that more cities will include sustainability criteria with significant scoring weight in their tender requirements as Copenhagen did. Jean-François Decaux Co-CEO van JCDecaux
JCDecaux is het eerste Buitenreclame bedrijf dat zich aansluit bij het RE100 initiatief. RE100 brengt bedrijven over de hele wereld samen om 100% hernieuwbare elektriciteit te promoten. Ook heeft JCDecaux hiernaast de doelstelling in 2022 100% van al het elektriciteitsverbruik uit groene stroom te halen. 

Ook mediaruimte wordt ingezet om de strijd tegen klimaatverandering onder de aandacht te brengen. Tijdens de recente C40-evenementen in San Francisco (Global Climate Summit), Mexico en Parijs (Women4Climate) publiceerde JCDecaux berichten om het bewustzijn over klimaatverandering te helpen vergroten. Tijdens de klimaatweek werd dit benadrukt door middel van een grafische kunstuiting, gecreëerd door de Deense ontwerper en kunstenaar, Per Arnoldi. Hiermee werd de opwarming van de aarde extra onder de aandacht gebracht. 

JCDecaux beoogt niet alleen een toegewijd bedrijf te zijn maar ook verantwoordelijk, sterk en een efficiënt mediabedrijf dat iedere dag meer dan 800 miljoen mensen bereikt en daarmee helpt het besef en bewustzijn bij voorbijgangers te vergroten. 
 

Published in Voor steden