Menu Schade melden
Heel Rotterdam stond in het tweede weekend van juli in het teken van het NN North Sea Jazz Festival.  Via 143 premium digitale displays van JCDecaux waren live sfeerimpressies gemaakt door het publiek, te zien in de havenstad.

 

In samenwerking met Crafture en North Sea Jazz lanceerde JCDecaux vorige week een nieuwe manier om de NN North Sea Jazz Festival-beleving door te trekken naar Rotterdam. Crafture produceerde live-content vanaf het festival en combineerde die met filmpjes gemaakt door bezoekers en openbaar gedeeld op Instagram, TikTok, Facebook, Twitter of Snapchat. Deze beelden werden het hele weekend via het DOOH-netwerk van JCDecaux op 143 premium digitale displays in heel Rotterdam getoond. De sfeer van NN North Sea Jazz Festival door de ogen van de bezoekers.

Een bijzondere manier om live van het legendarische event te genieten tijdens een wandeling door de stad. Van het proosten bij de bar tot het enthousiasme waarmee een artiest het podium opkomt. Met deze manier van storytelling zetten Crafture, MOJO en JCDecaux de volgende stap in live-beleving en reclame. De DOOH displays waren een weekend lang het verlengstuk van de NN North Sea Jazz Festival-podia. Naast het delen van de beleving werd er re-targeting gebruikt om de verkoop van tickets voor de zondag en volgende editie een boost te geven. Het perfecte voorbeeld dat DOOH niet enkel voor branding en call to action is, maar ook in te zetten is voor storytelling en event extension.

“We vonden het geweldig om met JCDecaux en Crafture als eerste in Nederland deze nieuwe techniek in te kunnen zetten. Het is een fantastische, unieke manier om het festival live in de stad te tonen aan het Rotterdamse publiek en de festivalbeleving in Ahoy door te trekken de stad in. Zo krijgen ook mensen die NN North Sea Jazz misschien alleen van naam kennen er een goed, levendig en vooral praktisch real time beeld bij. Een geslaagde campagne primeur die naar meer smaakt.” - Junior van der Stel, Sr. marketing- en communicatiemanager MOJO/North Sea Jazz.

Aanvullende informatie over JCDecaux (publicatie toegestaan):

JCDecaux is een dochteronderneming van JCDecaux SE (Euronext Parijs: DEC) en is zowel in Nederland als wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame. JCDecaux vergroot de leefbaarheid in steden door het plaatsen en onderhouden van stadsmeubilair zoals bushokjes, prullenbakken en openbare toiletten. Diensten worden kosteloos aangeboden, in ruil voor het exclusieve recht op de verkoop van reclameruimte op de objecten.

Aanvullende informatie over NN North Sea Jazz Festival (publicatie toegestaan)

De eerste editie van het North Sea Jazz Festival vond in 1976 plaats in het Haagse Nederlands Congresgebouw. Sinds 2006 wordt het festival in een nieuwe en ruimere locatie georganiseerd: Rotterdam Ahoy. Inmiddels heeft het festival, sinds 2018 officieel NN North Sea Jazz Festival, zich ontwikkeld tot een van de grootste muziekevenementen ter wereld, met zo’n 160 optredens, verdeeld over 16 podia. Naast een stevige basis van jazz komen ook veel andere genres voorbij. Het NN North Sea Jazz Festival wordt georganiseerd door MOJO.

Aanvullende informatie over Crafture (publicatie toegestaan)

Digitaal bureau Crafture is opgericht door Arwind Gajadien in 2009 te Amsterdam en werkt voor merken over de hele wereld. Als premium developer werkt het bureau continu aan de implementatie van nieuwe digitale technologie voordat dit publiekelijk beschikbaar is. Crafture Studio ontwikkelt en produceert creatief werk en assets (zoals afbeeldingen, video, 3D, AR, VR, DOOH) voor artiesten, filmstudio’s, festivals, en merken.