Menu Schade melden
Een nieuwe internationale divisie van de JCDecaux Groep richt zich op het gebruik van data om onder meer marktonderzoek te verbeteren en campagnes nog beter af te stemmen op doelgroepen en omgeving.
De JCDecaux Groep, wereldwijd marktleider in Buitenreclame, heeft een wereldwijde Data Divisie opgezet. Dit luidt een nieuwe fase in, in de transformatie en ontwikkeling van de bedrijfsvoering.

Het gebruik van big data heeft de communicatie-, media- en reclamesector aanzienlijk veranderd. Onder meer marktonderzoek, kennis van stedelijke partners en adverteerders, mediastrategieën, mediaplanning, bereikonderzoek en ROI-metingen worden stuk voor stuk beïnvloed door data en de potentie die deze informatie te bieden heeft.

JCDecaux heeft reeds diverse initiatieven uitgerold die data centraal stellen in bedrijfsprocessen en nog effectievere oplossingen bieden voor steden, vliegvelden, ov-bedrijven, retailers en adverteerders. Deze initiatieven zijn ondersteund door nieuwe projecten binnen de Groep, gericht op innovatieve manieren om publiek te meten of het verzamelen en analyseren van interne en externe gegevens.

Door een speciale Divisie op te richten, die rapporteert aan de Raad van Bestuur, tilt JCDecaux zijn strategie naar een hoger plan. De missie van de Data Divisie is het ontwikkelen van een groepsbrede internationale strategie om het aanzienlijke potentieel van het verzamelen, analyseren en modelleren van gegevens te benutten, vanzelfsprekend met inachtneming van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy.

Alle partners van JCDecaux, waaronder adverteerders, mediabureaus, steden, luchthavens en transportbedrijven, zullen voordelen ondervinden van de nieuwe strategie. Er lopen momenteel reeds diverse projecten, die al veelbelovende resultaten hebben opgeleverd op uiteenlopende vlakken: van publieks-, impact- en effectiviteitsmetingen tot het ontwikkelen en tonen van slimme en context gerelateerde content op digitale schermen. Daarnaast maken een aantal lokale autoriteiten al gebruik van deze op gegevens gebaseerde aanpak om hun eigen communicatie via digitale informatiepanelen te optimaliseren.




 

Published in Voor adverteerders