Menu Schade melden
JCDecaux heeft een nieuwe dochteronderneming opgezet in samenwerking met FMI uit Myanmar en treedt met een 20-jarig contract toe tot de OOH-markt in de hoofdstad Rangoon.
FMIDecaux Co. (FMIDecaux), een nieuwe joint venture van JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC), wereldwijd marktleider in Buitenreclame, en partner First Myanmar Investment Co. Ltd. (FMI), een van de grootste, tevens beursgenoteerde, ondernemingen van Myanmar, heeft een exclusief 20-jarig Buitenreclamecontract toegewezen gekregen van de Yangon City Development Committee (YCDC). Yangoon is de hoofdstad van Myanmar en telt meer dan 5,2 miljoen inwoners.
 
FMIDecaux, 60% eigendom van JCDecaux en 40% eigendom van FMI, is na de openbare aanbesteding de exclusieve exploitant van zowel Abri’s als Mupi’s in Rangoon. De joint venture combineert de wereldwijde expertise van JCDecaux in Buitenreclame en stadsmeubilair met de decennia ervaring die FMI heeft in de lokale markt in Myanmar.

Deze eerste overeenkomst in Myanmar beslaat het ontwerp, de installatie en het beheer en onderhoud van:
 
  • 500 moderne reclame-dragende Abri’s met USB-oplaadportals en led-schermen die de aankomsttijden van het ov weergeven;
  • 500 Mupi’s, waarvan 1 zijde commerciële content toont en de andere zijde gereserveerd is voor stadsinformatie.
     
Enkele vrijstaande reclamepanelen worden uitgerust met verzamelbakken voor lege batterijen (tbv recycling) en drinkfonteinen. Alle haltes in het centrum zullen binnen 18 maanden worden vervangen; deze werkzaamheden starten in juni 2018.
 
 

Published in Voor adverteerders, about #JCDecaux corporate