Menu Schade meldenSchade melden
Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding biedt het bedrijf straks ruim 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.

JCDecaux voegt Eindhoven toe aan digitaal portfolio

Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding biedt het bedrijf straks ruim 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.


Met de gewonnen aanbesteding, zal JCDecaux de komende 10 jaar grootformaat reclamedisplays langs Eindhovense toegangswegen gaan exploiteren. Begin november zijn de eerste objecten geplaatst en live. Het eerste object op de Karel de Grotelaan; een van de drukste verkeersaders van de stad (zie bijgevoegde foto).

Uiteindelijk worden op 16 strategische locaties dubbelzijdige 6 m2 ‘Avenue’-displays geïnstalleerd. Deze 32 led-displays hebben een portret beeldformaat in de verhouding 9:16, net als het gehele JCDecaux digitale netwerk. Deze staan ook al in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Arnhem. De uitbreiding naar nu dus ook Eindhoven is een welkome aanvulling op het uitgebreide digitale netwerk, dat tot nu vooral in de Randstad hard groeide. Het totale aantal impressies dat JCDecaux op de markt aanbiedt stijgt naar ruim 200 miljoen per week.


Als marktleider op het gebied van digitale buitenreclame, voelt JCDecaux zich helemaal op zijn plek in Eindhoven, dé technologiestad van Nederland. Steeds meer adverteerders maken gebruik van de voordelen van digitale buitenreclame, zoals de flexibiliteit en de mogelijkheid om op actualiteiten in te haken. Deze ontwikkeling zal zich naar verwachting verder doorzetten. Ook wordt het door het groeiende netwerk met bijbehorend toenemend bereik nóg interessanter voor adverteerders om ‘omnichannel’ campagnes te lanceren, waarbij een combinatie van verschillende media waaronder digital out of home wordt gebruikt, zowel regionaal als nationaal.

JCDecaux zet vol in op de toekomstbestendigheid en duurzaamheid van het buitenreclame medium. Zo gaan de Eindhovense displays draaien op zonne-energie uit het solar-dakje, aangevuld met 100% groene stroom.
Ten slotte zal met publieke informatievoorziening worden bijgedragen aan betere leefbaarheid en duurzaamheid van Eindhoven met bijvoorbeeld relevante gemeenteberichten en marketing informatie.


Voor sommige medewerkers van JCDecaux voelt het als thuiskomen. Al eerder heeft het bedrijf concessies in Eindhoven gehad en het voelt vertrouwd om terug te zijn. Ook directeur Hannelore Majoor is blij met de terugkeer: “Het is echt fantastisch dat we nu terug zijn in Eindhoven op een wijze die heel goed past bij onze strategische koers en digitale ambities om een zo groot mogelijk bereik te bieden in digital out of home door actief te zijn in de grootste steden in Nederland.
We zijn zeer trots op de erkenning van onze inspanningen op het gebied van leefbaarheid en duurzaamheid voor de grote steden. Dit is een volgende stap die voortbouwt op de ruim 60 jaar oude filosofie van ons bedrijf en waar vele collega’s in Nederland en daarbuiten dagelijks aan bijdragen.”


- einde bericht –

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met JCDecaux via 020 660 7500 of marketing_nl@jcdecaux.com.

Aanvullende informatie over JCDecaux (publicatie toegestaan):
JCDecaux is een dochteronderneming van JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC) en is zowel in Nederland als wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame. JCDecaux vergroot de leefbaarheid in steden door het plaatsen en onderhouden van stadsmeubilair zoals bushokjes, prullenbakken en openbare toiletten. Alle diensten worden kosteloos aangeboden, in ruil voor het exclusieve recht op de verkoop van reclameruimte op de objecten.

 

Published in Voor adverteerders, about #Digitale Buitenreclame, #Duurzaamheid, #Innovate