Menu Schade melden
Als kick-off van de nieuwe serie ‘Mars’ van National Geographic krijgen voorbijgangers in een Space-Abri bij JCDecaux de kans zich te laten fotograferen als eerste mens op Mars.   
 
De plannen over nederzettingen op Mars klinken steeds luider en de dag dat een van ons de eerste stappen op de rode planeet zet, lijkt niet eens zo gek ver weg meer. Het feit dat mensen als Barack Obama en Elon Musk hardop nadenken over bemande Mars-missies op relatief korte termijn is de reden voor National Geographic om met een zesdelige miniserie de toekomst op Mars te verkennen.
 
De zender lanceert de serie ‘Mars’, waaraan diverse topwetenschappers hebben meegewerkt, met een bijzondere Space-Abri bij Buitenreclame-exploitant JCDecaux. Voorbijgangers op het Amsterdamse Rembrandtplein kunnen zichzelf hierin met een ruimtepak laten fotograferen als allereerste mens op Mars en het beeld posten op Instagram met de hashtag #levenopmars. Deze feed is vervolgens te zien op een digitaal scherm in de Abri. JCDecaux bracht daarnaast op zowel de Abri als op de omringende grond bestickering aan om het onherbergzame oppervlak van Mars na te bootsen.
 
De eerste aflevering van de serie ‘Mars’ is zondag 13 november om 22:00 uur te zien op National Geographic. De serie wordt verteld vanuit het perspectief van fictieve Mars-pioniers die zich in 2033 op de planeet hebben gevestigd. Naast de docu-serie gaat ook het coververhaal van het National Geographic Magazine over Mars en is er een speciaal Mars-boek uitgebracht.
 
Deze Buitenreclame-Special is het resultaat van een samenwerking tussen National Geographic, Mediacom, Kinetic en JCDecaux en is te zien tot en met 15 november.
 

Published in Voor adverteerders, about #Special, #Amsterdam, #Innovate