Menu Schade melden
Met onder meer een indrukwekkende diepzee-Abri bij JCDecaux lanceert O’Neill zijn duurzame lijn surfproducten, gemaakt van gerecycled strandplastic.
 
Wees niet verrast als je binnenkort een zwembroek, T-shirt of short gemaakt van plastic in je kledingkast hebt liggen. O’Neill lanceert namelijk O’Neill Blue – Our Ocean Mission, een initiatief om surfproducten te ontwikkelen gemaakt van gerecycled strandplastic.
 
Een indrukwekkende diepzee-Abri op het Damrak met daarin onder meer een 3D-printer die van zwerfplastic kleine surfboards produceerde, maakte deel uit van de kick-off van deze duurzame kledinglijn van het legendarische surfmerk. O’Neill trok vorige week in het centrum van Amsterdam verder de aandacht van voorbijgangers met een opvallende Abri-bestickering van een levendige en brandschone onderwaterwereld. Ook installeerde Buitenreclame-exploitant JCDecaux een photobooth, waarmee O’Neill mensen uitnodigde foto’s te delen met de hashtag #oneillblue om kans te maken op een mooie surftrip. Tegelijkertijd met deze Special liep het project 10 days without plastic, waarin Pat Smith van de band Splendid probeerde te leven zonder plastic te gebruiken.
 
Met O’Neill Blue wil het surfmerk een bijdrage leveren aan schonere stranden en meer bewustzijn creëren rond het probleem van de zogenoemde plastic soep: naar schatting belandt jaarlijks zo’n acht miljoen ton plastic afval in zee. Dit treurige feit is de inspiratie voor O’Neill Blue – Our Ocean Mission.
 
O’Neill werkt voor de ontwikkeling van deze nieuwe kledinglijn samen met Bionic, een bedrijf dat hoogwaardige eco-garen en -stoffen ontwikkelt en produceert, van vezels die zijn onttrokken uit gerecycled strandplastic. Het eco-draad Bionic DPX bestaat uit een mix van onder meer plastic vezels en katoen, dat tezamen garen vormt met een verfijnde textuur. Voor de lente- en zomercollectie van O’Neill Blue zijn langs stranden en kustlijnen wereldwijd ongeveer 200.000 plastic flessen verzameld.
 
Deze Buitenreclame-Special was tot en met 26 april te zien op straat en is het resultaat van een samenwerking tussen O’Neill en JCDecaux. 
 

 

Published in Voor adverteerders, about #Special, #Innovate, #Amsterdam