Posterscope lanceerde op 20 januari in samenwerking met JCDecaux, Clear Channel Hillenaar, Exterion Media en Isobar, een landelijke Abri-campagne met de boodschap 'Laat daklozen niet doodvriezen'. De Out of Home-campagne was bedoeld om geld in te zamelen voor Sheltersuit: een jas en slaapzak ineen. De Sheltersuit is een uitvinding die daklozen, die niet terecht kunnen bij een opvang, een droge slaapplek biedt om buiten te overleven tijdens de wintermaanden. Want ook in Nederland overlijden er nog steeds daklozen door onderkoeling.
De Abri-campagne is door de Out of Home-branche belangeloos uitgevoerd en omvatte 3500 vlakken over het hele land. De impact van deze campagne wordt gemonitord en onderzocht door MeMo2.
De campagne, met daklozen als modellen, is gemaakt door Isobar. De ontbering die daklozen in de winter doormaken vertaalde dit bureau naar een posteruiting waarin werd opgeroepen om €3 te doneren. Er is gekozen voor een schokkend beeld waarin daklozen een schreeuw om aandacht doen voor het onzichtbare, maar grote daklozenprobleem in Nederland. De uiteindelijke opbrengst, die nog niet bekend is, komt volledig ten goede aan het maken en uitdelen van Sheltersuits. De kosten van één Sheltersuit bedragen €150,-
Om de campagne te lanceren, organiseerde Sheltersuit op 20 januari samen met de ondernemers van het Rembrandtplein een ontvangst voor daklozen. Ter plekke werden 400 Sheltersuits uitgedeeld.
Sheltersuit is een initiatief van modeontwerper Bas Timmer en zijn compagnon Alexander de Groot. De ondernemers maken van restmateriaal winterjassen en slaapzakken ineen die de drager beschermt tegen kou, regen en wind. Sheltersuit ziet zichzelf niet als een goed doel, maar als een burgerinitiatief. Het doel is om met behulp donaties zoveel mogelijk Sheltersuits te produceren en weg te geven. Deze worden uitgedeeld in samenwerking met de daklozenopvang.
Alexander de Groot, oprichter Sheltersuit Foundation: “Het is prachtig om te zien hoe deze creatieve industrie haar kracht heeft ingezet voor de minder bedeelden in onze samenleving. De ogenschijnlijke grote afstand tussen de OOH-branche en de daklozen blijkt toch samen te kunnen komen in het gedeelde publieke domein.”
De Abri-campagne is door de Out of Home-branche belangeloos uitgevoerd en omvatte 3500 vlakken over het hele land. De impact van deze campagne wordt gemonitord en onderzocht door MeMo2.
De campagne, met daklozen als modellen, is gemaakt door Isobar. De ontbering die daklozen in de winter doormaken vertaalde dit bureau naar een posteruiting waarin werd opgeroepen om €3 te doneren. Er is gekozen voor een schokkend beeld waarin daklozen een schreeuw om aandacht doen voor het onzichtbare, maar grote daklozenprobleem in Nederland. De uiteindelijke opbrengst, die nog niet bekend is, komt volledig ten goede aan het maken en uitdelen van Sheltersuits. De kosten van één Sheltersuit bedragen €150,-
Om de campagne te lanceren, organiseerde Sheltersuit op 20 januari samen met de ondernemers van het Rembrandtplein een ontvangst voor daklozen. Ter plekke werden 400 Sheltersuits uitgedeeld.
Sheltersuit is een initiatief van modeontwerper Bas Timmer en zijn compagnon Alexander de Groot. De ondernemers maken van restmateriaal winterjassen en slaapzakken ineen die de drager beschermt tegen kou, regen en wind. Sheltersuit ziet zichzelf niet als een goed doel, maar als een burgerinitiatief. Het doel is om met behulp donaties zoveel mogelijk Sheltersuits te produceren en weg te geven. Deze worden uitgedeeld in samenwerking met de daklozenopvang.
“We nemen hiermee als Out of Home-sector niet alleen de zakelijke verantwoordelijkheid voor Out of Home, maar tonen ook onze maatschappelijke betrokkenheid. Daarom ben ik enorm trots dat de OOH-branche de handen ineen heeft geslagen om iedereen in Nederland op te roepen om daklozen niet te laten doodvriezen.”Thijs Verheugen Marketing Director Posterscope, initiator Sheltersuit-campagne
Alexander de Groot, oprichter Sheltersuit Foundation: “Het is prachtig om te zien hoe deze creatieve industrie haar kracht heeft ingezet voor de minder bedeelden in onze samenleving. De ogenschijnlijke grote afstand tussen de OOH-branche en de daklozen blijkt toch samen te kunnen komen in het gedeelde publieke domein.”