Menu Schade melden
De tentoonstelling Lust for Life trok ruim 67.000 bezoekers en is daarmee de drukst bezochte tentoonstelling ooit van het Nederlands Fotomuseum. De hoop van het museum om minimaal 50.000 bezoekers te ontvangen is ruimschoots behaald. 
Ed van der Elsken is een van de beste fotografen die Nederland heeft gehad en trekt gegarandeerd veel publiek. Om dit te versterken is radio, tv, online media en Buitenreclame ingezet. Wederom werd JCDecaux benaderd voor een campagne in de stad. De fijne samenwerking tussen JCDecaux en het Nederlands Fotomuseum heeft al eerder voor succesvolle Buitenreclamecampagnes gezorgd. 

We vroegen het Nederlands Fotomuseum waarom zij de Buitenreclame in hebben gezet. Volgens Annemarie van den Eijkel (hoofd marketing en communicatie), komen de foto’s van Ed van der Elsken zo goed tot hun recht in de Buitenreclame. Ook merken zij keer op keer dat impact gecreëerd wordt. Op straat wordt namelijk een breed publiek aangesproken. Het museum wist dan ook met de tentoonstelling Lust fot Life nieuw publiek te trekken. 
 
De presentatie en uitstraling van de posters zijn altijd verzorgd. Voor het Fotomuseum is dat zeer belangrijk zodat onze fotografie op haar best wordt gepresenteerd. Annemarie van den Eijkel Hoofd marketing en communicatie

Na afloop van de tentoonstelling is onderzoek gedaan onder 321 bezoekers. De tentoonstelling kreeg gemiddeld een 9,2. Deze hoge score zorgde er ook voor dat veel mond tot mond reclame tot stand is gekomen. 13% van alle bezoekers kwamen langs na aanleiding van de affiches op straat, tegenover 36% via free publicity.
 

Published in Testimonials, about #Testimonial