Met deze concessie bestendigt JCDecaux zijn exclusieve positie in het Amsterdamse straatbeeld: het bedrijf biedt adverteerders Abri’s, Mupi’s, digitale Buitenreclame (Metropole en Avenue) en Total View Trams en Veerponten.
De volledig bestickerde voer- en vaartuigen van GVB zijn 30 meter lang en dagelijks te zien op diverse lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd.
Hannelore Majoor, algemeen directeur JCDecaux Nederland: “De volledig bestickerde trams en veerponten geven veel mogelijkheden voor creatieve campagnes en zijn vanwege de impact populair bij onze premium klanten. Ook internationaal zien we de belangstelling voor dit medium toenemen. We zijn trots op ons succesvolle partnership met GVB en de voorzetting van dit exclusieve medium de komende vier jaar in Amsterdam.”
Claudia Zuiderwijk, algemeen directeur GVB: “JCDecaux heeft de aanbesteding gewonnen. Dit betekent voor GVB dat we met plezier uitkijken naar een prettige samenwerking.
We ervaren JCDecaux als een professionele partij, waar we ook goede afspraken mee hebben kunnen maken over onze ethische regels passend bij ons beleid ten aanzien van reclame.”
Tramreclame. JCDecaux en GVB herintroduceerden dit opvallende medium bijna 10 jaar geleden.
De volledig bestickerde trams werden direct warm onthaald en inmiddels hebben vele grote merken het mediumtype ingezet in hun campagnes.
Veerpontreclame. Sinds mei 2018 vormden de volledig bestickerde veerponten onderdeel van de overeenkomst.
Na succes blijft dit voortbestaan.