Menu Schade meldenSchade melden
De warmtegevoelige Mupi voor McDonald’s die afgelopen zomer bij JCDecaux op straat te zien was, is bij de ADCN Awards in de prijzen gevallen.
Het zou zaterdag 4 juli 2015 zo warm worden dat het warmterecord er aan zou gaan. En dus bedacht TBWA\NEBOKO voor McDonald’s een campagne om het publiek van de broodnodige verkoeling te voorzien: een warmtegevoelige Mupi als dispenser van McFlurry’s.
 
Dat de campagne een groot succes was, bleek al direct, maar nu is ‘Hurry for a McFlurry’ ook in de prijzen gevallen bij de ADCN Awards. De Buitenreclame-Special waarmee McDonald’s op creatieve wijze voor verkoeling zorgde is bekroond met een bronzen lamp in de categorie Advertising/Media.

JCDecaux bouwde voor deze Special zijn Mupi op het Damrak in Amsterdam, bij halte Dam, om tot dispenser van McFlurry-bekers. Het object was voorzien van een heus weerstation die de actuele temperatuur aangaf. Toen het kwik de 38,7 graden bereikte, ging de Mupi automatisch open en konden voorbijgangers een beker uit het object pakken. Deze konden zij vervolgens bij het McDonald’s-filiaal op het Damrak inwisselen voor een gratis McFlurry naar keuze.

Deze verkoelende Buitenreclame-special is het resultaat van een samenwerking tussen McDonald’s, TBWA\NEBOKO, OMD en JCDecaux en was alleen op straat te zien op zaterdag 4 juli.  
 

 

Published in Voor adverteerders, about #Special, #Innovate, #McDonald's