Deze revolutionaire televisie met gebogen beeldscherm zorgt ervoor dat de kijker omgeven wordt door beelden en zich daardoor als het ware midden in de omgeving bevindt waar hij op dat moment naar kijkt.
Als voorproefje heeft JCDecaux een van de Billboards voor de nieuwste Samsung-campagne het design van de televisie meegegeven: gebogen! In een oogopslag geeft het Billboard de kromming van deze nieuwe TV weer. Het vormt de start van Samsungs campagne ‘de volmaakte vorm van TV kijken’.
Passanten zien op het Billboard in het Leidsebosje het silhouet van de gebogen televisie. Het beeldscherm biedt zicht op de dichtbegroeide bomen in dit kleine stukje natuur midden in de stad. Sterker nog; het beeld is levensecht! De kijker kijkt namelijk dwars door het Billboard heen en staat daadwerkelijk in het Leidsebosje. Op deze manier vestigt Samsung de aandacht op het haarscherpe beeld, te danken aan de nieuwe techniek van deze televisie. De beeldkwaliteit is zo hoogstaand, dat de kijker zich thuis in de woonkamer eigenlijk op locatie waant.
Het gebogen Billboard is te zien tot en met 26 mei.
Tegelijkertijd met de campagne op het Leidseplein lanceert Samsung een recordpoging tv-kijken op het Amsterdamse Centraal Station. Vijf twintigers zitten sinds maandagavond 18.00 uur in een woonkamersetting met als doel 88 uur lang programma’s te kijken, vanzelfsprekend op de Curved TV. Het huidige wereldrecord staat op 87 uur.
Degenen die het al die tijd weten vol te houden, krijgen naast een eervolle vermelding in het Guiness Book of Records een exemplaar van Samsungs nieuwste creatie mee naar huis.