Menu Schade meldenSchade melden
Voorbijgangers kunnen voortaan op straat in één oogopslag zien hoe laat het is. Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont op zijn digitale panelen een aantrekkelijke klok.
Een koffie-afspraak hier, een vergadering daar: tijd speelt een belangrijke rol in ieders dagelijks leven. Om ervoor te zorgen dat iedereen voortaan helemaal bij de tijd is, gaat JCDecaux een moderne klok van Qlocktwo weergeven op zijn digitale Buitenreclame- en informatiepanelen, die sinds afgelopen december in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht te vinden zijn.
 
 “Als leverancier van stadsmeubilair leveren wij al decennia bij aan een prettige stedelijke leefomgeving”, licht René Witzel toe, Algemeen Directeur JCDecaux Nederland. “Op onze digitale panelen is nu ook al toeristische verwijsinformatie te zien, maar in de huidige 24-uurs-maatschappij mag de tijd hierop niet ontbreken. En inderdaad, iedereen heeft tegenwoordig een mobiel en veel mensen hebben een horloge, maar in de praktijk is het toch wel prettig als je de tijd zo op een presenteerblaadje krijgt en zonder extra handeling in één oogopslag kunt zien. Deze samenwerking met Qlocktwo demonstreert weer hoe we inwoners en bezoekers van steden praktische en relevante diensten kunnen bieden, gefinancierd met Buitenreclame.”
 
Voor deze publieke tijdsservice is de klok van Qlocktwo, dat ook horloges, wand- en tafelklokken produceert, omgezet in digitale content, voor weergave op de panelen van JCDecaux. Qlocktwo toont de tijd op moderne en elegante wijze met wisselende tekstelementen per vijf minuten. Deze weergave is gebaseerd op de manier waarop mensen met elkaar spreken over tijd, zoals ‘het is vijf over tien’ of ‘tien voor half vijf’. Het bijzondere design van Qlocktwo wordt internationaal geroemd en is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.  
 
De digitale Buitenreclame- en informatiepanelen zijn onder meer te vinden bij Centraal Station, op het Damrak, Rokin, Leidse Plein en Rembrandtplein.
 

Published in Voor adverteerders, about #Métropole, #Digitale Buitenreclame, #Campagne