Menu Schade meldenSchade melden
VIOOH maakt de planning van Buitenreclame wereldwijd eenvoudiger en versterkt campagnes met talloze databronnen. Het onafhankelijke platform ondersteunt adverteerders campagnes te optimaliseren: de juiste content, op de juiste plek, op de juiste tijd, voor het juiste publiek.
 
Eenvoudig en snel zowel analoge als digitale Buitenreclamecampagnes plannen via een toegankelijke infrastructuur, dat kan met VIOOH, een wereldwijd onafhankelijk geautomatiseerd plannings- en handelsplatform, dat momenteel wordt gelanceerd door JCDecaux SA (Euronext Paris: DEC), wereldwijd marktleider in Buitenreclame. 

VIOOH is ontwikkeld om de groei van Out-of-Home te versnellen en de Buitenreclame-industrie te verbinden met het digitale programmatic ecosysteem. Het platform - uitgesproken als View - is een volledig nieuw bedrijf en momenteel voor 93,5% eigendom van JCDecaux en voor 6,5% van Veltys, een dataspecialist en modelleringsbedrijf.

Het doel van VIOOH is om wereldwijd de OOH-bestedingen te laten groeien door vraag en aanbod samen te brengen op een geïntegreerd platform en programmatic handel aan te bieden voor verkopers en inkopers. Digital Out of Home (DOOH) zal naar verwachting het op één na snelst groeiende medium zijn tussen 2017 en 2020 en het platform versterkt het vermogen van JCDecaux om te voldoen aan de hedendaagse verwachtingen van klanten, merken en bureaus.

Als marktleider is JCDecaux ervan overtuigd dat Out of Home kan concurreren met digitale reclame, zoals mobile en search, door het hele aanbod te transformeren. Hierbij wordt ingezet op de optimalisatie van campagnes, door gebruik te maken van data en technologie. Dit is waarom de Groep heeft besloten om VIOOH te creëren en wereldwijd open te stellen voor media-eigenaren die er gebruik van willen maken.
 
Digitale zomeruiting van Tommy Hilfiger nabij de store in de P.C. Hooftstraat.

VIOOH heeft een hoogwaardig planning- en handelsplatform ontwikkeld voor de Out of Home-industrie. Het platform is al meer dan 2 jaar in ontwikkeling en biedt een volledig ecosysteem voor geautomatiseerde handel, gegevensbeheer, het tonen van content en het uitwisselen van advertenties.  

Het nieuwe bedrijf is gevestigd in Londen en VIOOH heeft al een team van meer dan 65 man, bestaande uit ontwikkelaars, coders en commercieel en ondersteunend personeel. VIOOH is in staat om veel gegevensbronnen op te nemen en te verwerken. Het gebruikt zelf lerende algoritmen om de targeting en de effectiviteit van de campagnes te verbeteren. VIOOH voldoet volledig aan de AVG en het platform zal daarom altijd strikt de wet- en regelgeving opvolgen voor bescherming van persoonsgegevens om zo burgers en gebruikers te beschermen.

Het platform start in het Verenigd Koninkrijk en de VS, maar zal ook beschikbaar zijn in onder meer Nederland, België, Spanje, Italië, Hongkong, Australië, Denemarken, Finland, Duitsland, Singapore, Dubai en Noorwegen.

De nieuwe CEO van VIOOH is Jean-Christophe Conti. Hij brengt een schat aan ervaring met zich mee, met op zijn conto functies als Vice President Global Partnerships bij Yahoo van 2010-2014 en Vice President EMEA bij AppNexus van 2014-2017. Hij zal verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde ontwikkeling van dit toonaangevende handelsplatform voor Out of Home.
 
JCDecaux is verheugd dat het de lancering van VIOOH heeft geïnitieerd, een hoogwaardig wereldwijd geautomatiseerd plannings- en handelsplatform ten behoeve van de hele sector. Deze nieuwe entiteit zal haar aandeelhoudersstructuur geheel onafhankelijk zien evolueren, gebaseerd op discussies binnen de sector. Het platform zal adverteerders en bureaus voorzien van een verbeterde waardepropositie voor Out of Home, door doelgroepgerichte planning en -handel mogelijk te maken, inclusief de mogelijkheid om DOOH-schermen te plannen naast mobiele schermen. Jean-Charles Decaux Voorzitter van de raad van bestuur en co-CEO van JCDecaux


 

Published in Voor adverteerders, about #JCDecaux corporate