De zogenoemde Mupi’s, vrijstaande panelen, beschikken over een digitaal 84 inch led-scherm waarop inwoners en bezoekers van Amsterdam praktische informatie kunnen zien. De basis van de panelen is buitenreclame, voor zowel het (inter)nationale als het lokale bedrijfsleven, maar ook de gemeente heeft zendtijd. Momenteel is bijvoorbeeld het weerbericht en toeristische verwijsinformatie te zien op de schermen. Bovendien kan de gemeente in noodsituaties altijd real time ‘inbreken’ op de zendtijd en bijvoorbeeld een Amber Alert of een waarschuwing tonen. Stadsmeubilairbedrijf en buitenreclame-exploitant JCDecaux wil met de schermen een bijdrage leveren aan de leefbaarheid in Amsterdam.
JCDecaux heeft in Amsterdam 12 digitale Mupi’s geplaatst. Zo staan er onder meer 3 op het Damrak, 1 bij Centraal Station, 1 op het Leidseplein en 3 in het Museumkwartier. Ook Rotterdam heeft 4 van dergelijke objecten.
Als leverancier van stadsmeubilair is JCDecaux al sinds 1987 partner van de stad Amsterdam. Zo is het bedrijf onder meer verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de 1500 Abri’s in de stad, die in 2013 geïnstalleerd zijn.