Menu Schade melden
Met de boodschap #hatersgonnalove roept Tele2 op tot het massaal verspreiden van online liefde. Voor de kick-off laat de telecomprovider reizigers in ruil voor een knuffel gratis reizen in een volledig bestickerde Tele2-tram langs een liefdevolle kerst-tramhalte van JCDecaux.
Zeven op de tien Nederlanders zegt helemaal klaar te zijn met de hoeveelheid negativiteit op diverse sociale media. Tele2 slaat daarom de handen ineen met vlogger en artieste Famke Louise, bekend van het nummer ´Op me Monnie´, en roept met een in positiviteit gedrenkte Out of Home pr-activatie bij JCDecaux op om zoveel mogelijk online liefde verspreiden. Het doel is om met de hashtag #hatersgonnalove de ´online haters´ aan te pakken.
 
Om deze boodschap, die onder meer voortkomt vanuit de kerstgedachte, krachtig te onderstrepen, laat Tele2, in samenwerking met ov-bedrijf GVB, iedereen op 20 december gratis reizen in de customized Tele2-tram: op deze dag is het mogelijk kosteloos in te checken door middel van een knuffel aan een aanwezige Tele2-medewerker! Ook is op het Amsterdamse Koningsplein een bijpassende tramhalte samengesteld. Buitenreclame-exploitant JCDecaux transformeerder deze Abri onder meer met een volledige bestickering, 2D-kerstbomen en -hartjes en natuurlijk is ook de sfeervolle kerstverlichting niet vergeten.  

Out of Home specialist Kinetic is samen met Indie verantwoordelijk voor het creatieve idee waarbij de activatie zowel bij de haltes als in de tram plaatsvindt. Een speciaal promoteam zorgt dat reizigers zich welkom voelen en niet inchecken.

Tele2 heeft zelf als voorbeeld ook een speciale kerstboodschap gemaakt. Om ook anderen in staat te stellen zoveel mogelijk liefde te verspreiden, heeft Tele2 daarnaast een speciaal platform geopend. HIER zijn allerlei GIF-jes, plaatjes en soundbites te downloaden om vrolijke, positieve, warme en leuke boodschappen samen te stellen.
 
In opdracht van Tele2 voerde onderzoeksbureu PanelWizard Direct onderzoek uit naar hoe Nederlanders denken over en omgaan met zogenoemde online haters. De resultaten van dit onderzoek vormden aanleiding voor de campagne. De bevindingen uit dit rapport zijn HIER te lezen.
 
Deze liefdevolle kerstcampagne is het resultaat van een samenwerking tussen Tele2, Kinetic, Indie, Wavemaker, Blyde, Megawatt, GVB en JCDecaux en is tot en met 26 december te zien op het Koningsplein in Amsterdam. De Tele2-Tram rijdt een maand lang door de hoofdstad; alleen op 20 december is een extra tram ingezet met de mogelijkheid gratis te reizen. 
   

Published in Voor adverteerders, about #Special, #Innovate, #Total View Tram, #tramreclame