Menu Schade meldenSchade melden
Staatsbosbeheer plaatst een reusachtig groot nest op een Abri van JCDecaux.

Staatsbosbeheer heeft deze week een reusachtig groot nest geplaatst op een Abri van JCDecaux. Op het Leidseplein in hartje Amsterdam waren het dit keer geen dieren die konden nestelen: het waren voorbijgangers die plaats konden nemen in dit warme nest, om zich zo weer even een kind van Moeder Natuur te voelen.

Met dit beschuttende nest nodigen boswachters van Staatsbosbeheer iedereen uit om te komen logeren in mooie natuurgebieden in Nederland.  ‘’Vandaag brengen wij de natuur voor een keertje de stad in’’, aldus boswachter Martijn Harms. ‘’Het uiteindelijke doel is dat iedereen, of je nou in de stad woont of niet, vaker een bezoek brengt aan de natuurgebieden in Nederland. We hebben zo veel mooie plekken in Nederland om de gezonde werking van de natuur te ervaren. Daarvoor hoef je niet eens ver te reizen.’’

Steeds meer mensen zien dat volgens Staatsbosbeheer in en willen back to basic. Recente cijfers van de Stichting Natuurkampeerterreinen Nederland laten zien dat in 2013 de natuurkampeerterreinen in Nederland 12% meer logees hadden. Staatsbosbeheer zag in 2013 het verblijf zelfs stijgen met 18%.

Nesties
Voorbijgangers die via de houten trap het nest in waren gekropen konden vervolgens op de foto in hun tijdelijke onderkomen. In het nest hingen namelijk camera’s, waarmee als het ware de bekende ‘nest-beelden’ uit natuurdocumentaires werden nagebootst. Op de facebookpagina van Staatsbosbeheer (facebook.com/Staatsbosbeheer) zijn talloze leuke kiekjes te vinden.

Natuurkampeerterreinen
Staatsbosbeheer is de grootste aanbieder van natuurkampeerterreinen in Nederland; 27 in totaal, verspreid over alle windstreken. Ze liggen altijd middenin de natuur en bieden naast rust ook ruimte voor avontuur. Kijk voor meer informatie op www.logerenbijdeboswachter.nl

Kracht van buitenreclame
De actie van Staatsbosbeheer duurde slecht een enkele dag. Toch is de campagne ruimschoots onder de aandacht gekomen van diverse landelijke media, zoals NOS, RTL Late Night, De Telegraaf en 3FM. Dit toont des te meer aan dat een aantrekkelijke buitenreclamecampagne binnen korte tijd een enorm bereik kan genereren.
 

Published in Voor adverteerders, about #Innovate, #Special, #Amsterdam