Menu Schade melden
Deze app maakt het mogelijk je digitaal in te schrijven voor de wachtrij van een museum.

Tijdens de I Amsterdam Museumnacht Hackathon hebben 20 teams in het Scheepvaartmuseum gewerkt aan een app- of webapplicatie ter bevordering van het verspreiden van bezoekers, om zo de leefbaarheid van de stad te verhogen. Virti-Q is het winnende team. Dit team bedacht een app die de gebruiker de gelegenheid geeft zich digitaal in te schrijven voor de wachtrij van een museum. De gebruiker hoeft hiervoor niet fysiek in de rij te staan en kan gedurende de wachttijd de door de app gesuggereerde attracties op de route naar het museum bezichtigen. Virti-Q heeft hiervoor een prijs van 3.500 euro ontvangen.

Amsterdam Marketing heeft samen met onder andere Stiching Museumnacht, gemeente Amsterdam en JCDecaux tijdens de Museumnacht op 7 november de I Amsterdam Museumnacht Hackathon georganiseerd. Het doel van de hackathon was het bedenken van innovatieve en technologische oplossingen ter bevordering van de spreiding van bezoekers in de stad.

Kijk voor meer informatie op Iamsterdam.com.